تفاصيل الخبر

شاهد: حورية فرغلي تصدم الجمهور بتصريحات جريئة خلال أزمتها الصحية ؟

أوضحت الفنانة المصرية حورية فرغلي عن تفاصيل وتصريحات جريئة لسنوات المرض والمعاناة التي مرت بها، عقب حادث سقوطها من على ظهر حصان، مما أدى لكسر أنفها، وخضوعها لعمليات متعددة لعلاج تشوه أنفها، والتي وصل عددها لـ 17 عملية.

 

و أكدت حورية خلال حوارها مع الإعلامية لميس الحديدي، على أنها فقدت الثقة بنفسها خلال سنوات المرض الأخيرة، حيث قالت: "أنا جالي حالة من الإكتئاب، و أنا فقدت الثقة في نفسي في الكام سنة اللي فاتت، كنت مغطية المرايات إلي في بيتي كلها، لدرجة إنه من سنتين مبصتش لنفسي في المراية.. كل الناس بعدت عني تماما لدرجة تليفوني مكنش بيرن خالص ودا أكتر حاجة صدمتني بجد"، وفق (ليالينا).

 

و أضافت" أنا أصبت باكتئاب وقلت أنا عايشة ليه، أنا وحيدة ومعنديش علاقة عاطفية بحد و خاصة أنا ست مش متجوزة وشغلي راح مني بسبب شكلي إلي الناس بيبعدوا عني بسببه، والناس بتتنمر عليا على السوشيال ويشبهوني بمايكل جاكسون.. أنا كنت بتمنى الموت فعليًا".

 

 

و تابعت" أنا كنت ملكة جمال ودلوقت الناس بتقول عليا مشوهة، عندي حاجات كتيرة بشغلي وطبعًا محدش هياخدني بشكلي دا، أنا مش متجوزة ومش هتجوز لأنه محدش هيتجوز وحدة مبتخلفش".

 

 

و اختتمت حديثها قائلة: "اتصدمت في كل الناس لأن محدش سأل عليا.. مفيش حاجة حلوة حصلت في الخمس سنين اللي فاتوا غير كلامي مع ربنا، بقيت أقول يا رب مش عاوزة ترجعني ملكة جمال أنا عاوزة بس أرجع أشم وأعرف طعم الأكل".